jueves, 6 de enero de 2011

El surrealisme en la publicitat: Dalí

Un altre artista surrealista molt important va ser Dalí, influïnt el món pictòric i les seves aplicacions publicitàries amb una visió naturalista, deformada y peculiar de la realitat i fins i tot del mon dels somnis. Dalí ha fet pintures molt atractives que inciten a parar-se un instant a observar la imatge. Això i el fet que és un artista molt conegut el fan un recurs eficaç per la publicitat.  La seva obra d’inspiració publicitària per excel·lència es La persistència de la memòria, on apareixen els seus famosos rellotges. S’ha fet servir en múltiples peces gràfiques per marques de tot tipus, com ara Pizza Hut, Apple o els restaurants Mirador



La marca de vodka Absolut també es suma a l’art de Dalí per realitzar un parell de gràfiques, sempre acord amb la seva línea gràfica publicitària:
  
Finalment, acabem amb el cas de Wolkswagen, que s’ha inspirat en dos dels autors del surrealisme més rellevants i va fer un collage de creacions de Dalí y Magritte per anunciar el nou Polo.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario