jueves, 6 de enero de 2011

El surrealisme en la publicitat: Magritte

René Magritte, uns del màxims representants del surrealisme i va ser dels primers ens introduir les seves tècniques i idees en el món publicitari. Cap a 1931 l’artista belga va crear l'agència de publicitat Studio Dongo on va realitzar peces per algunes empreses com la de cigarretes Belga. Degut a la precarietat econòmica de l’època l’agencia va tancar cinc anys després i l’artista es va dedicar per complet al món de l’art. Ha influït des del principi la publicitat amb les seves obres i continua tenint presència avui dia en moltes gràfiques publicitàries

L’obra de Magritte La traición de las imágenes ha tingut molta influència en peces gràfiques publicitàries. Diverses marques con el Piponazo o Nike han basat les seves campanyes en el concepte principal de l’artista surrealista on jugava amb la significació de la paraula i la imatge per representar conceptes i realitats:

 Obra original: La traición de las imágenes.



Un altre cas d'una obra de Magritte que ha inspirat una peça publicitària és la Reproducción prohibida (Retrato de Edward James) també ha estat utilitzada en un anunci gràfic d’un partit polític mexicà, el PRD

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario