jueves, 6 de enero de 2011

Influències surrealistes en la publicitat

L’art surrealista ha inspirat des dels seus inicis i fins avui dia gran quantitat de peces publicitàries. L’efecte sorpresa que produeixen les imatges surrealistes i el fet d’arribar al subconscient amb les seves metàfores el que va fer que fos un recurs molt adient per la publicitat, amb un clar objectiu persuasiu. 

La publicitat vol captar l’atenció del destinatari de forma ràpida i precisa, cosa que aconsegueix a la perfecció l’estètica surrealista gràcies a les seves imatges amb múltiples recursos visuals. Es per això que té diverses aplicacions en publicitat, ja que es vol fer servir com mitjà per provocar al destinatari i per retenir la informació de la marca mitjançant l’impacte visual de la imatge. 

Sense detectar una font d’inspiració en obres concretes de factura surrealista, trobem anuncis que manifesten les característiques del moviment a l’hora de presentar els seus productes. La majoria fan referència al món surrealista dels somnis adaptant la seva idea a la publicitat i als productes actuals. 

Aquí veiem (per ordre) clars exemples com les gràfiques de Hyundai, la companyia de ciments Cemex, de la companyia aèria Aero República, de la marca de productes de surf i skate Insight.






Fins i tot s'han fet anuncis televisius d'estil surrealista, com és el cas d'aquest spot de Renault Megane GT, amb una versió del tema principal de la pel·lícula La Historia Interminable o una campanya contra la Sida.
 



1 comentario: